Cinci motive pentru care ar trebui să introduci practica yoga în viața ta

Ce este yoga?

Yoga poate fi modul perfect de a-ți antrena corpul și mintea în același timp.
Dupa sarcinile de zi cu zi sau după orice antrenament, musculatura are nevoie de întindere și relaxare pentru a-și recăpăta suplețea și lungimea iar stretching-ul nu trebuie să lipsească din niciun program, dar yoga este mult mai mult de atât. Posturile de stretching se îmbină în mod armonios și echilibrat cu mișcări de forță și rezistență, toate efectuate într-o atmosferă calmă și relaxantă, cu accent pe o respirație specifică practicii yoga.

De ce yoga?

Răspunsul poate fi complex și personal dar, în același timp, poate fi simplu și universal: pentru că te învață să fii prezent, nu doar pe saltea în timpul practicii, dar și iî viața de zi cu zi, și față de oamenii și comunitatea din jurul tau.
Unul dintre motivele pentru care popularitatea practicii yoga a crescut enorm este că ne ajută să ne imbunătățim sănătatea și să ne simtim mai relaxați și fericiți. Pe măsură ce învățăm cum să ne concentrăm într-o asană (postura de yoga), vom învăța cum să ne concentrăm și în alte domenii ale vieții. Mai mult de atât, învățând să executăm o asană, învățăm să ne descurcăm mai bine cu evenimentele din viața de zi cu zi.
Prima barieră pe care mulți dintre noi o pun atunci când se gândesc la yoga, este că nu au suficientă flexibilitate. De fapt, acesta reprezintă unul dintre motivele pentru care ar trebui să începem o practică consecventă, deoarece lipsa mobilității afectează funcționarea articulațiilor. În fapt, yoga nu este despre cât de mult vă puteti întinde. La nivel fizic este o gimnastică aducătoare de sănătate, iar la un nivel mai subtil, ajută extinderea conștientizării asupra corpului fizic și corpului minții. Mai mult decât să vă mențineți echilibrul într-o asană, încercați să vă concentrați asupra respirației și să vă păstrați mintea în prezent.
În urma cercetărilor în domeniu, s-a constatat că yoga îmbunătățește tonusul muscular, flexibilitatea și rezistența, ajută la gestionarea sau controlul anxietății, reduce stresul si tensiunea, ajută la scăderea în greutate, stimulează sistemul imunitar, ajută la vindecarea diferitelor afecțiuni și boli precum artrita, astmul, dureri de spate, dureri de cap, depresie, și multe altele.

Cinci motive pentru care ar trebui să practici yoga:

1. Te învață să trăiești în prezent
Cei mai mulți dintre noi își petrec majoritatea timpului gândindu-se la trecut sau viitor (regretând, îngrijorându-se, planificând) sau verificând starea telefoanelor mobile și a rețelelor sociale. Multe dintre beneficiile yoga provin din abilitatea de a ne deconecta și de a ne concentra pe ceea ce se întâmplă în corpul nostru și în viața noastră chiar în acest moment. Fericirea poate fi găsită doar aici și acum.

2. Ajută la ameliorarea stresului
Yoga reduce stresul perceput și anxietatea, ce conduce la rândul său, la reducerea efectelor fizice ale stresului asupra corpului. Prin încurajarea relaxării, yoga ajută la scăderea nivelurilor hormonilor de stres, cum ar fi cortizolul. Beneficiile asociate includ scăderea tensiunii arteriale și a ritmului cardiac, îmbunătățirea digestiei și stimularea sistemului imunitar. Odată cu reducerea stresului se va îmbunătăți și calitatea somnului și, astfel, ne vom trezi mai odihniți și liniștiți.

3. Practica consecventă poate ajuta la ameliorarea durerii cronice
Studiile în domeniu sugerează că practica yoga reduce durerea resimțită de persoanele cu afecțiuni precum cancerul, scleroza multiplă, bolile autoimune, hipertensiunea arterială, artrita, durerile de spate și gât precum și alte afecțiuni cronice.

4. Îți perfecționează postura
Pe parcursul zilei uităm să ne corectăm postura și ne amintim la sfârșitul zilei cand simțim discomfort sau chiar dureri de spate. O postură defectuoasă fie pe scaun, fie în picioare, menținută pe tot parcursul zilei, poate conduce la contracturi musculare, lipsă de energie, dureri de spate și o stare de spirit scăzută. Practica yoga, prin diferitele asane (posturi), ajută la amelioararea și chiar la prevenirea acestor stări de discomfort.

5. Ajută la concentrare
Multitasking-ul are un impact foarte mare asupra productivității muncii noastre. Chiar daca la început pare o idee bună, încercarea de a face mai multe lucruri în același timp poate diminua efectiv productivitatea și performanța. Practica yoga te învață cum să îți concentrezi mintea asupra unui singur lucru la un anumit moment. Mai mult de atât, pe măsura ce conștientizați respirația, aceasta va încetini, iar mintea se va liniști. Pe termen lung, practica yoga crește puterea de concentrare și astfel, îmbunătățește creativitatea și productivitatea.

Daca ți-am stârnit curiozitatea și ai vrea să încerci o clasă de yoga, te invităm pe pagina noastră de facebook unde, în această perioadă, transmitem clase LIVE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X