Ashtanga Primary Series Beginners

Este un concept dezvoltat de Sri K. Pattabhi Jois, pornind de la învățăturile profesorului său T. Krishnamacharya în secolul XX, având la bază practica Hatha Yoga tradițională. Filosofia yoga prezintă opt ramuri ale practicii, iar Pattabhi Jois credea cu convingere că ramura fizica, respectiv practica asanelor trebuie practicată inaintea celorlalte 7 ramuri. Acest stil de yoga a fost dezvoltat în orasul indian Mysore, unde Patthabi Jois activa ca profesor și unde, mai târziu, a ajuns să pună bazele institutului “Ashtanga Yoga Research Institute”.

El a alcătuit șase serii de posturi grupate în: prima serie, seria intermediară și seria avansată, împărțită la rândul său în avansată A, B, C, D. Dintre toate acestea doar prima serie este accesibilă aprope tuturor, indiferent de condiția fizică.

Pentru practica ashtanga există câteva principii cheie ce trebuie urmate:

  • Respirația: este recomandat ca posturile să fie menținute pentru cinci până la opt respirații sau mai mult dacă este posibil;
  • Drishti sau punctele de concentrare: pentru fiecare postură există un set de puncte asupra cărora se menține concentrată privirea;
  • Vinyasa: reprezintă sistemul de respirații ce conectează fiecare mișcare cu următoarea.
  • Bandhas: pentru practicanții avansați este recomandat ca de-a lungul practicii să țină activate acele „sigilii” sau bandhas;

Clasa de beginners este recomandată începătorilor, chiar și celor care vin pentru prima dată la o clasă de yoga. Este o clasă ușoară, menită să va introducă pas cu pas în practica ashtanga.

X