Ashtanga Yoga

Este un concept dezvoltat de Sri K. Pattabhi Jois pornind de la invataturile profesorului sau T. Krishnamacharya in secolul 20 avand la baza practica Hatha traditionala. Filosofia yoga prezinta opt ramuri ale practicii iar Pattabhi Jois credea cu convingere ca ramura fizica, respectiv practica asanelor trebuie practicata inaintea celorlalte. Acest stil de yoga a fost dezvoltat in orasul indian Mysore, unde Patthabi Jois activa ca si profesor si unde mai tariu a ajuns sa puna bazele institutului “Ashtanga Yoga Research Institute”

El a alcatuit sase serii de posturi, grupate in: Prima serie, seria intermediara si seria avansata impartita la randul sau in avansata A, B, C, D. Dintre toate acestea doar prima serie este accesibila aprope tuturor.

Pentru practica ashtanga exista cateva principii cheie ce trebuiesc urmate:

  • Respiratia: este recomandat ca posturile sa fie mentinute pentru cinci pana la opt respiratii sau mai mult daca este posibil.
  • Drishti sau punctele de concentrare: pentru fiecare postura exista un set de puncte asupra carora se mentine concentrata privirea
  • Vinyasa: reprezinta systemul de respiratii ce concteaza fiecare miscare cu urmatoarea.
  • Bandhas: pentru practicantii avansati este recomandat ca de-a lungul practicii sa tina activate acele „sigilii” sau bandhas
  • Practica zilnica: este recomandata ca practica sa de faca de luni pana sambata inclusiv iar duminica sa fie zii de odihna. De asemenea, vor fi zile de odihna si luna plina si luna noua iar pentru femei se recomanda sa nu practice in timpul ciclului menstrual.

Clasele de ashtanga mai pot fi tinute si in stilul Mysore, adica practicantii memoreaza secventa de posturi si practica fiecare in ritmul lui iar profesorul doar asista si corecteaza pe fiecare acolo unde este nevoie. In acest fel participantii pot practica in ritmul propriu si sunt incurajati sa invete foarte bine fiecare postura inainte de a trece la urmatoarea. Practica ashtanga este considerata una solicitanta si dinamica.

X