Pilates matwork

Clasa de pilates poate fi considerata din start o gimnastica posturala care se va simti la final ca un antrenament. Este o clasa accesibila, si de alt fel recomandata, tuturor indiferent de conditia fizica, sex sau varsta.

Este o metoda dezvoltata de Joseph Hubertus Pilates intre anii 1912-1967 si a fost denumita initial „Contrology”. Aceasta metoda cuprinde atat exercitii cat si principii ce se dovedesc a fi la fel de actuale chiar si in zilele noastre. Aceste principii pot fi aplicate si altor exercitii inspirate din domenii cum ar fi kinetoterapia, baletul sau dansul, astfel metoda se imbunatateste si nu este depasita de timp.

De-a lungul anilor, Joseph H Pilates a elaborat peste 600 de exercitii pentru diferite aparate inventate tot de el. Filosofia pe care a avut-o atunci cand a creat aceasta metoda a fost ca pentru a ajunge la o stare de sanatate optima, corpul trebuie lucrat ca un intreg. Asadar in timpul claselor sau al sedintelor private de pilates, asteptati-va sa va miscati corpul in intregime.

Metoda pilates acorda o importanta mare mai multor aspecte. Un prim aspect important este activarea zonei de mijloc a corpului, acel nucleu ce contine muschii abdominali, muschii oblici, muschii din zona lombara, muschiul diafragm si planseul pelvin, respiratia este un alt aspect important al metodei, practiantii fiind incurajati sa nu opreasca respiratia in nici un moment si chiar sa o sincronizeze cu miscarea. Alte aspecte importante sunt atentia, concentrarea si implicarea practicantului care trebuie sa fie prezente pe tota durata antrenamentuluiu deoarece atunci cand practicam pilates ne vom concentra pe calitatea miscarii si nu pe numarul de repetari sau pe viteza de executie.

Pentru cei care vin prima data la o clasa de plates este important sa stie urmatoarele:

  • In primul rand respiratia este specifica metodei, si anume se inspira pe nas si se expira pe gura, expirul fiind un pic fortat pentru a lucra mai mult muschi de profunzime din zona de mijloc (core).
  • Centrul corpului trebuie sa lucreze pe tot parcursul clasei , ca un motor care genereaza toate miscarile. Indiferent ca miscam bratul sau piciorul, aceste miscari se vor face tot cu ajutorul centrului (core).
  • Miscarile trebuie sa fie precise si controlate, alt fel spus nu ne va interesa sa facem multe repetari ci fiecare repetare sa fie cat mai eficienta avand o miscare de calitate.
  • Practicantul trebuie sa fie in permanenta atent atat la ce miscari executa cat si la ce indicatii ofera instructorul. Aceasta atentie presupune detasarea de orice alte preocupari.

 

X