Pilates matwork

Clasa de pilates poate fi considerata din start o gimnastica posturala, care se va simti la final ca un antrenament. Este o clasa accesibila si, de altfel, recomandata tuturor, indiferent de conditia fizica, sex sau varsta.

Pilates este o metoda dezvoltata de Joseph Hubertus Pilates intre anii 1912-1967 si a fost denumita initial „Contrology”. Aceasta metoda cuprinde atat exercitii cat si principii ce se dovedesc a fi la fel de actuale chiar si in zilele noastre. Aceste principii pot fi aplicate si altor exercitii inspirate din domenii precum kinetoterapia, baletul sau dansul, astfel, metoda se imbunatateste si nu este depasita de timp.

De-a lungul anilor, Joseph H Pilates a elaborat peste 600 de exercitii pentru diferite aparate inventate tot de el, care vin in completarea metodei pilates practica la saltea. Filosofia pe care a avut-o atunci cand a creat aceasta metoda a constat in antrenarea corpului ca un intreg, pentru a ajunge la o stare de sanatate optima. Asadar, in timpul claselor sau al sedintelor private de pilates, se va antrena corpul in intregime.

Metoda pilates acorda o importanta mare mai multor aspecte. Un prim aspect este activarea zonei de mijloc a corpului, acel nucleu ce contine muschii abdominali, muschii oblici, muschii din zona lombara, muschiul diafragm si planseul pelvin. Respiratia reprezinta cel de-al doilea aspect important al metodei, practiantii fiind incurajati sa nu opreasca respiratia specifica metodei pilates in niciun moment si chiar sa o sincronizeze cu miscarea si cu executia miscarilor. Al treilea aspect important il reprezinta concentrarea si implicarea practicantului, care trebuie sa fie prezent pe toata durata antrenamentului, acordand o atentie deosebita pe calitatea miscarii, nu pe numarul de repetari sau pe viteza de executie.

Daca sunteti pentru prima data la o clasa de pilates este foarte important sa stiti urmatoarele:

  • Pe parcursul antrenamentului se va practica respiratia specifica metodei pilates. Astfel, se inspira pe nas si se expira pe gura, expirul fiind un pic fortat pentru a lucra mai mult muschii de profunzime din zona de mijloc (core).
  • Centrul corpului trebuie sa lucreze pe tot parcursul clasei, ca un motor care genereaza toate miscarile. Indiferent ca miscam bratul sau piciorul, aceste miscari se vor face tot cu ajutorul centrului corpului (core) care va fi angajat pe toata durata executiei miscarii.
  • Miscarile trebuie sa fie precise si controlate. Altfel spus, nu ne va interesa sa facem multe repetari ci fiecare repetare trebuie sa fie eficienta, avand o executie de calitate.
  • Practicantul trebuie sa fie in permanenta atent atat la executia miscarii cat si la indicatiile instructorului. Aceasta atentie presupune detasarea de orice alte preocupari sau ganduri.

Incepator-mediu: conditie fizica scazuta si experienta practica de 5-10 ore

X