Easy back bending yoga

Urdhva Mukha Svanasana

Este o practică importantă din punct de vedere fizic pentru că structura acesteia integrează trei aspecte importante, deschiderea soldurilor, a umerilor și în cele din urmă extensia coloanei, acestea fiind elementele care alcătuiesc postura finala și anume Podul (Urdhva Dhanurasana). Pe măsură ce timpul trece peste noi tindem să ne pierdem mobilitatea și funcționalitatea articulațiilor, acesta fiind un fapt foarte grav ce creează un cerc vicios în care vom fi tentați să nu mai facem mișcare pentru că ne este din ce în ce mai greu iar lipsa mișcării va accentua procesul de degradare și îmbătrânire.

Această practică iți va asigura suplețe, alungire și ușurința de mișcare la nivelul coloanei vertebrale care alt fel ar fi doar tasată de trecerea timpului. La nivelul plămânilor vom înregistra îmbunătățiri majore prin mărirea capacitații respiratorii si ameliorarea afecțiunilor cu condiția ca atât pe parcursul clasei cât și în postura finală, respirația să fie calma și echilibrată. Cei cu mai multa experiența practică pot folosi respirația Ujjay iar la sfârșitul practicii se pot adăuga tehnici de respirație și pranayama.  Aceasta practica și mai ales postura Urdhva Dhanurasana îmbunătățește și condiția fizică a inimii și promovează echilibrarea hormonală prin stimularea chakrei Anahatha (chakra inimii). Gestionarea emoțiilor și a stresului, echilibrarea hormonală și creșterea încrederii în sine sunt beneficii majore însă oricât de tentant ar fi să alergam către ultima postură a clasei este totuși necesar să avem o practică atentă pe întreg parcursul clasei care să construiască într-un mod sigur acel moment final deoarece Urdhva Dhanurasana nu este o postură ușoară.

Ca la orice practică este important ca fiecare să lucreze cu nivelul propriu și ideal este să aveți acordul medicului înainte de orice program de exerciții fizice.

Nivel: incepator-mediu

X