Cinci motive pentru care ar trebui sa practici pilates

Ce este pilates?

Metoda pilates poate fi considerată o gimnastică posturală care se va simți la final ca un antrenament complet. Este o clasă accesibilă și recomandată tuturor, indiferent de condiția fizică sau de vârstă, inclusiv atleților, persoanelor în vârstă, femeilor însărcinate sau chiar celor bolnavi.

Pilates este o metodă dezvoltată de Joseph Hubertus Pilates între anii 1912-1967 denumită inițial „Contrology”, și conține peste 600 de exerciții ce pot fi puse în practică și pe diferite aparate inventate tot de el, pentru a duce practica la un alt nivel. Filosofia pe care a avut-o atunci când a creat această metodă a constat în ideea că pentru a atinge o stare de sănătate optimă, corpul trebuie lucrat ca un întreg. Așadar în timpul antrenamentului de pilates, vor fi puse în practică exerciții menite să lucreze tot corpul în întregime.

Metoda pilates acordă o importanță mare mai multor aspecte. Un prim aspect important este activarea zonei de mijloc a corpului, acel nucleu ce conține mușchii abdominali, mușchii oblici, mușchii din zona lombară, mușchiul diafragm și planșeul pelvin, respirația este un alt aspect important al metodei, practicanții fiind încurajați să nu oprească respirația în niciun moment și chiar să o sincronizeze cu mișcarea. Alte aspecte importante sunt atenția, concentrarea și implicarea practicantului care trebuie să fie prezente pe toată durata antrenamentului, deoarece atunci când practicăm pilates ne vom concentra pe calitatea mișcării și nu pe numărul de repetări sau pe viteza de execuție.

Cinci motive pentru care ar trebui să încerci pilates:

1. Oferă un antrenament complet pentru tot corpul
Metoda pilates pune accent pe o dezvoltare musculară echilibrată, pe creșterea flexibilității și pe mobilitatea articulațiilor. Deși în timpul practicii se acordă o importață deosebită pe funcționalitatea zonei de mijloc a corpului și a mușchilor de profunzime, exercițiile sunt concepute astfel încât să lucreze toate grupele musculare în întregime.

2. Corectează postura
Pe parcursul zilei suntem predispuși să adoptăm posturi greșite, iîn special când petrecem o mare parte din zi în picioare sau pe scaun, la birou. Posturile greșite determină o serie de schimbări structurale în corp care pot cauza dureri la nivelul umerilor, gâtului sau capului dar și o modificare în structura pelvisului sau a șoldurilor care adaugă presiune asupra mușchilor și a articulațiilor. Acest lucru, la rândul său, poate cauza migrene și dureri la nivelul spatelui, șoldului, genunchiului și articulațiilor. De exemplu, în momentul în care capul este înclinat cu 20 grade înainte, acesta este forțat să susțină o greutate de 2 ori mai mare decât dacă ar fi fost vertical. Pilatesul are ca scop reeducarea posturală. În acest fel, se elimină tensiunile musculare și articulare.

3. Ajută la scăderea în greutate și la remodelarea corporală
În timpul claselor de pilates are loc o echilibrare metabolică și hormonală. Metabolismul accelerează, permițandu-i organismului să ardă mai repede caloriile în plus și astfel, se produce o scădere în greutate mult mai rapid.

4. Oferă multiple beneficii pentru sanatate
Exercițiile specifice metodei pilates sunt concepute cu scopul de a energiza si a revigora sistemul circulator și endocrin, îmbunatățind starea generala de sănătate. O oră de pilates relaxează și detensioneaza sistemul nervos. Mai mult de atât, în timpul practicii se pune accent pe respirație, aceasta fiind un aspect important al metodei, iar practicanții sunt încurajați să nu oprească respirația specifică în niciun moment și chiar să o sincronizeze cu mișcarea. Respirația completă și corectă crește durata de viață, mărind gradul de conștientizare al fiecărui moment din zi.

5. Ajută la ameliorarea stresului
Adesea emoțiile negative, anxietatea și stresul sunt depozitate în corp și sunt evidențiate de posturi greșite, dureri musculare sau hipertensiune. Activitatea fizică metabolizează hormonii de stres și detensionează zonele în care se adună deseori tensiunea în corp. Pilatesul relaxează și îți dă control asupra mușchilor din zona abdominală unde este stocat bagajul emoțional.

Daca vrei să încerci o clasă de pilates, te invităm pe pagina noastră de facebook unde transmitem clase LIVE în fiecare zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X