Pilates

Pilates-la-Karuna-Studio

Clasa de pilates poate fi considerată din start o gimnastică posturală, care se va simți la final ca un antrenament. Este o clasă accesibilă și, de altfel, recomandată tuturor, indiferent de condiție fizică, gen sau vârstă.

Pilates este o metodă dezvoltată de Joseph Hubertus Pilates între anii 1912-1967 si a fost denumita initial „Contrology”.

Această metodă cuprinde atât exerciții cât și principii ce se dovedesc a fi la fel de actuale chiar și în zilele noastre.

Aceste principii pot fi aplicate și altor exerciții inspirate din domenii precum kinetoterapia, baletul sau dansul, astfel, metoda se îmbunătățește și nu este depășită de timp.

De-a lungul anilor, Joseph H Pilates a elaborat peste 600 de exerciții pentru diferite aparate inventate tot de el, care vin în completarea metodei pilates, practica la saltea.

Filosofia pe care a avut-o atunci când a creat această metodă a constat în antrenarea corpului ca un întreg, pentru a ajunge la o stare de sănătate optimă.

Așadar, în timpul claselor sau al ședințelor private de pilates, se va antrena corpul în întregime.

Metoda pilates acordă o importanță mare mai multor aspecte.

Un prim aspect este activarea zonei de mijloc a corpului, acel nucleu ce conține mușchii abdominali, mușchii oblici, mușchii din zona lombară, mușchiul diafragm și planseul pelvin.

Respirația reprezintă cel de-al doilea aspect important al metodei, practicanții fiind încurajați să nu oprească respirația specifică metodei pilates în niciun moment și chiar să o sincronizeze cu mișcarea și cu execuția mișcărilor.

Al treilea aspect important îl reprezintă concentrarea și implicarea practicantului, care trebuie să fie prezent pe toată durata antrenamentului, acordând o atenție deosebită pe calitatea mișcării, nu pe numărul de repetări sau pe viteza de execuție.

Dacă sunteți pentru prima dată la o clasă de pilates este foarte important să știți următoarele:

  • Pe parcursul antrenamentului se va practica respirația specifică metodei pilates. Astfel, se inspiră pe nas și se expiră pe gură, expiratul fiind un pic forțat pentru a lucra mai mult mușchii de profunzime din zona de mijloc (core).
  • Centrul corpului trebuie să lucreze pe tot parcursul clasei, ca un motor care generează toate mișcările. Indiferent că mișcăm brațul sau piciorul, aceste mișcări se vor face tot cu ajutorul centrului corpului (core) care va fi angajat pe toată durata execuției mișcării.
  • Mișcările trebuie să fie precise și controlate. Altfel spus, nu ne va interesa să facem multe repetări ci fiecare repetare trebuie să fie eficientă, având o execuție de calitate.
  • Practicantul trebuie să fie în permanență atent atât la execuția mișcării cât și la indicațiile instructorului. Această atenție presupune detașarea de orice alte preocupări sau gânduri.

Începător-mediu: condiție fizică scazută și experiență practică de 5-10 ore.

X