“Asana, aliniament si Pranayama” cu Ovidiu

Current Status
Not Enrolled
Price
USD60 lei / 30 zile
Get Started

Aceasta clasa este conceputa cu obiectivul de a duce practicantul, mai ales pe cei începători, de la practica fizica a asanelor la practica un pic mai subtila a exercițiilor de respirație si pranayama.

Pentru a ajunge la pranayama, practicatul se îmbarca într-o singura călătorie care trece lin si natural de la mișcare la respirație.

Este important aici sa nu ne gândim cum am realiza aceasta călătorie cu un doua mijloace de transport diferite ci mai degrabă este același mijloc de transport si același drum care are mai multe peisaje.

Partea de practica a posturilor (asana) are obiectivul de a aduce atât corpul cat si mintea practicantului la o stare de sănătate optima dar si la creșterea puterii de concentrate, detașare si atenție.

Pentru acest obiectiv chiar si atenția către aliniamentul corpului si corectitudinea posturilor are un rol important deoarece atenția către aliniament creste puterea de concentrare si observare iar aliniamentul in sine, atunci când este corect are obiectivul de a ajuta energia vitala, Parana, sa se miște prin tot corpul odată cu respirația.

Fără sa se miște, aceasta ar fi ca apa dintr-o balta care stagnează si se alterează transformând-se in ceva nesănătos. Partea de exerciții de respirație are beneficii enorme unele dintre ele demonstrate științific altele rămânând la stadiul de concept mistic.

 

Cuvântul “Pranayama” se compune din doua parți. “Prana” care înseamnă energia care ne tine în viată și “ayama” care înseamnă “a mari, a expansiona” ceea ce înseamnă că prin punerea lor împreuna obținem conceptul „pranayama” care înseamnă mărirea volumului de energie din corp cu ajutorul respirației, respectiv al exercițiilor de respirație. Pranayama fiind o știința si o arta in același timp iar respirația nu este doar un vânt gol ci este încărcat cu prana.  

În „Hatha Yoga Pradipika” este menționat faptul că obiectivul practicii  Pranayama este sa echilibreze diferitele feluri de energie Prana (apana, prana, samana, udana și vyana) din corpul nostru.

Studiile recente au demonstrat că aceste exerciții de respirație ajută la scăderea nivelului hormonilor de stres din organism, ajuta la o buna funcționare a sistemelor și organelor interne în special sistemul neurologic și cel digestiv și de asemenea ajută la calmarea minții și gestionarea emoțiilor, crește puterea de concentrare și claritate a minții.

Atenție: exercițiile de respirație (pranayama) NU sunt recomandate atunci când sunteți în stări emoționale extreme atât de tristețe cât și de bucurie. În acest caz trebuie să vă întoarceți la practica asanelor. Pranayama se efectuează atunci când suntem într-o situație de echilibru emoțional.

Înainte de începerea oricărui program de exerciții fizice este important să aveți avizul medicului specialist.

“When the breath wanders the mind is unsteady.

But when the breath is calmed, the mind too will be still.”

(Hatha Yoga Pradipika)

Instructor: Ovidiu Atanasiu  

Nivel: mediu

Durata: 90 min (aprox.)

Click pe căsuța de mai jos pentru a accesa clasa online (după ce te-ai înscris)

X