“Salutul Soarelui & exercitii de respiratie” cu Ovidiu

Current Status
Not Enrolled
Price
¤6030
Get Started

Salutul soarelui sau Surya Namaskar este poate cea mai cunoscută secvență de posturi din practica Yoga. O secvență foarte ușoară, cu multe beneficii asupra organismului, ce poate fi executată de oricine. Această secvența va pune în mișcare atât mușchii și articulațiile cât și energia organismului.

Se spune că executată în fiecare zi, această secvență poate regla sistemul digestiv, sistemul nervos, problemele de hipertensiune și poate stimula activitatea glandelor endocrine.

După secvența Salutul Soarelui urmează câteva exerciții de respirație de asemenea ușoare dar, și ele foarte importante.

Exercițiile de respirație reprezintă unul dintre primele lucruri pe care avem nevoie să le facem atunci când simțim stări de oboseală, stres sau anxietate. Avem nevoie de o pauza de 5-10 minute în care sa aducem atenția pe procesul respirație, cu alte cuvinte să respirăm conștient. Ceea ce exersăm și învățam în această clasă ne va ajuta și în timpul zilelor solicitante.

Pe lângă gestionarea stărilor emoționale de stres și anxietate, exercițiile de respirație ne ajută la mărirea capacitații pulmonare, la restabilirea funcției mușchiului diafragm (un mușchi respirator important) și la restabilirea funcționalității plămânilor, ceea ce va conduce la o respirație mult mai eficienta și o oxigenare corectă în restul timpului.

Pentru cei pasionați de practica yoga, aceste exerciți reprezintă fundația practicii Pranayama.

Cuvântul “Pranayama” se compune din doua parți. “Prana” care înseamnă energia care ne ține în viată și “ayama” care înseamnă “a mări, a expansiona” ceea ce înseamnă că prin punerea lor împreună obținem conceptul „pranayama” care înseamnă mărirea volumului de energie din corp cu ajutorul respirației, respectiv al exercițiilor de respirație.

Pranayama fiind o știință și o artă în același timp, iar respirația nu este doar un vânt gol, ci este aerul încărcat cu prana.

În „Hatha Yoga Pradipika” este menționat faptul că obiectivul practicii Pranayama este sa echilibreze diferitele feluri de energie Prana (apana, prana, samana, udana și vyana) din corpul nostru.

Atenție: exercițiile de respirație (pranayama) NU sunt recomandate atunci când sunteți în stări emoționale extreme atât de tristețe cât și de bucurie. În acest caz trebuie să vă întoarceți la practica asanelor.

Atenție: Înainte de începerea oricărui program de exerciții fizice este important să aveți avizul medicului specialist.

 

Instructor: Ovidiu Atanasiu

Nivel: începător

Durata: aprox. 45 min

Click pe căsuța de mai jos pentru a accesa clasa online (după ce te-ai înscris)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

X